FFM

FFM

Társasjáték függőség 1.

2020. szeptember 02. - FöldFelettiMozgalom

Nem azt mondom, hogy nagyon nagy gyűjteményem van társasjátékokból, mert az ismeretségi és baráti körömben vannak olyanok, akik túl szárnyalnak engem. De azért van, és lesz is mégJ

Sziasztok, Gergő vagyok, ez pedig a FöldFelettiMozgalom!

Szerintem már nem kell elmondani, hogy miről fog szólni ez a rész. Hát persze, hogy már a csapból is folyó társasjátékokról. Tényleg egyre jobban terjed ez a „népbetegség”, ami persze engem is megfertőzöttJ

Nagyon sok külföldi, és van egy jó pár magyar Youtube csatorna is, akik ezzel foglalkoznak. Én most a személyes kedvenceimet szeretném bemutatni nektek.

De három féle listában, az egyik ami már meg van, és bármikor elő tudna kerülni, ha időnk lenne rá, és egy olyan lista, amit szeretnék még a polcon tudni, az utolsó pedig amivel játszottam, nagyon tetszik, de tudom, hogy nálunk nem forogna olyan sokat, hogy érdemes legyen beruházni.

Kezdjük azzal akkor ami meg van itthon:

  1. Azul: Nem tudom mennyire kell bemutatni, sok családba berobbant a játék, és nálunk is nagyon szakított. Nagyon szép absztrakt játék, ami fejleszti a stratégiát, a kombinációt, és a megfigyelést.

  1. Photosynthesis: Még egy absztrakt játék. Nem csak a stratégia miatt, és a design miatt tetszik, hanem a háttér miatt is. Nem sokat tudják, hogy ezt a játékot direkt újrahasznosított papírból készítették.

 

  1. Carcassone: Na egy klasszikus. Szerintem aki már valamelyest benne van a társasjátékok világában, találkozott ezzel a játékkal. Ez egy mocskos játék, ha használjuk a kiegészítőket is hozzá, pláne a sárkánytJ

 

  1. Dice Forge: Hát az arcom leszakadt, hogy milyen szép ez a játék. Csodálatos, és amit kitaláltak, hogy nem paklit kell építeni, hanem kockát. Zseniális. De egy nagy hátránya van, a végén amikor mindent vissza kell tenni a helyére. Na ez veszi el az idő nagy részétJ

 

  1. Rummicub: Rummi, hát ha a Rummit nem ismered, akkor ásd el magadJ Anno elkészítették a kártya helyett, dominokkal való játékot. Szinte ezen nőttem fel, volt hogy édesanyámmal arra játszottunk, hogy aki veszít, az mosogat. Zseniális játék, főleg a rabló verziója.

 

 

  1. A téboly nagykönyve: Éfike nagyon nem szereti ezt a játékot, de én igenJ Szerinte sok mindenre kell figyelni, de egy idő után átlátható minden, szerintem. Kooperációban otthon vagyunk, és szeretünk összedolgozni, így „csapatot is építeni”.

Amiket szeretnék a polcomon tudni:

  1. Szénre fel: Szeretem nagyon a munkáslehelyezős játékokat, és itt a csavar az, hogy Éfike bányász jányként végzet az egyetemen.

  1. Fesztáv: Mindig is szerettem a madarakat, de az elején nem tudom miért nem érdekelt a játék. Majd Peti cimbora bemutatta, hogy nagyon megtetszett, és éreztem, ez kell majd nekem.

      3. Harry Potter: Roxforti csata: Na, ha nem szereted a HP világát, akkor te egy igazi Mugli vagyJ A pláne,                    hogy kooperációs játék, így tuti, hogy élvezetes.

 

  1. Viticulture: Ha iszunk, akkor bor. És ha már van olyan munkáslehelyezős játék, ami egy borászat köré kapcsolódik, és ilyen jól is néz ki, akkor kötelező beszereznem.

 

  1. The Networks: Na, ez az a játék, aminek a sztori fogott meg. Mivel imádom a sorozatokat, és itt egy televíziós csatornád van, és fel kell futatnod a sorozataidat, hogy minél nagyobb nézetséged legyen.

 

  1. Nagyfeszültség: Gazdaságilag mennyire tudsz egy céget irányítani? Van egy induló összeged, és aztán vásárolj, telepíts. Bármikor játszok vele, mindig izgalmas, számolgatni, hogy mikor mennyi pénzünk van még, hogy tudjuk kigazdálkodni a dolgokat.

Ami tetszik, játszottam vele, de nem ruháznék be rá:

  1. Klank: Nagyon jó pakliépítős játék, izgalmas tud lenni, de érzem, hogy nem igazán kerülne elő olyan sokat.

 

  1. Scythe: Munkáslehelyezős stratégiai játék, ami egy csodálatos világ köré épült. De sajnos ez is szerintem egy évben ha egyszer előkerülne.

 

 

  1. Trónok harca: Na, szerintem a Földön élők 90% szereti a sorozatot, és aki olvasta is a könyvet, az még jobban magával ragadta ezt a misztikus fantázia világ, ami egy nagyon jó stratégiai táblajátékot adott ki. De hát ezt is minimum hárman érdemes játszani.

 

  1. Arkham Horror: HP Lovecraft egy olyan dolgot teremtett novellái, regényei alapján, ami egy egész kultúrát teremtett. További könyvek, filmek, sorozatok, játékok lettek belőle, és így halhatatlanná teszik az eredeti írót. Ez szintén egy kooperációs játék, de elég ha Pista barátomnak meg van, ha tudunk játszunk veleJ

 

Igazából nagyon nehéz volt összeállítani mind a három listát, de ahogy észre lehetett venni, hogy az utolsó kevesebb is.

Visszlát!

 

Felvétel készült már, de szinten nem sikerült megvágni. SŐT! Azóta sikerült beszerezni a Szénre Fel-t, a Viticulture-t, és a The Networks játékokat, amik tényleg annyira jók, hogy nagyon!:)

A bejegyzés trackback címe:

https://foldfelettimozgalom.blog.hu/api/trackback/id/tr916186294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása